Supplements shaklee terbaik di Malaysia

Doktor Mengaku Shaklee Supplements Terbaik di Malaysia

Doktor anti-suplimen.

Kenyataan tu mungkin biasa kita dengar kan? Samalah macam saya dulu-dulu, sebelum kenal Shaklee supplements Malaysia terbaik. Tapi, saya bukan anti, cuma bagi saya tak perlu pun supplement tu. Makanan sihat cukup bagus untuk jaga kesihatan.

Rupanya sangkaan saya meleset bila saya sendiri diuji dengan gastrik yang agak teruk. Sebenarnya masalah saya ni bermula masa zaman belajar lagi. Masa tu dah teruk sangat dah keadaannya, tapi alhamdulillah masalah tu berjaya diatasi. Lepas tu dah ok, sampai saya lupa pernah kena gastrik yang teruk tu.

Hinggalah saya bekerja.

Kerja dengan belajar sangat tak sama kan? Bila kerja, sibuk tak sempat makan, stress, tak sempat rehat. Jadinya sekali lagi saya kena gastrik yang teruk. Kepala pening, nak muntah, sakit bahu, sakit leher. Tapi, sebab tak ada orang ganti dan tak dapat MC, maka terpaksa terus kerja.

Masa ini lah yang kenal dengan Shaklee. Produk pertama saya cuba ialah ESP – Energizing Soy Protein. Minuman protein soya ni tinggi dengan protein yang baik, tak ada kolesterol, tak ada lemak dan tak ada gula tambahan. Kalau dulu, rasa dia sangat pelik berbeza sangat dengan sekarang. Sebab tu sekarang ESP ni ramai peminat.

Klik sini untuk info lanjut tentang shaklee

Macammana ESP membantu orang gastrik?

1. Kacang soya sejenis tumbuhan yang tinggi sifat alkali – dapat meneutralkan asid di dalam perut yang dirembeskan oleh kelenjar perut yang menyebabkan gastrik.

2. ESP Shaklee ada kandungan protein yang tinggi – dapat membantu dalam sistem pencernaan bekerja dengan lebih baik kerana sistem pencernaan kita mula bekerja apabila wujudnya unsur protein dalam perut.

3. ESP Shaklee mengandungi semua asid amino yang diperlukan oleh badan kita –  bantu membina semula, memulihkan dan menggantikan sel-sel rosak dengan sel-sel baru di lapisan mukosa perut yang rosak dan menipis akibat hakisan asid.

4. ESP Shaklee rendah glisemik indeks yang boleh buat kita kenyang lebih lama dan pengawalan gula yang lebih baik.

Kalau anda nak tahu, ESP ni adalah salah 1 item dalam set kurus Shaklee sebab ESP dapat bantu untuk turunkan berat dan mengawal berat badan yang ideal.

Shaklee Berbeza

Lepas tu, saya mula kaji sikit tentang Shaklee, apa yang saya temui ialah ilmu baru kepada saya. Benda yang saya tak pernah belajar selama ni semasa di universiti.

Antara perbezaan Shaklee dengan vitamin lain.

1. Organik vs sintetik

Rupanya tak semua vitamin sama. Di sana ada vitamin yang dibuat daripada bahan semualajadi dan ada yang dihasilkan daripada bahan sintetik dan kebanyakan vitamin di pasaran adalah sintetik. Vitamin Shaklee bukan sahaja dihasilkan daripada tumbuh-tumbuhan yang organik malah lebih daripada organik.

Sebelum dibuat produk, bahan mentah tersebut perlu menjalani ujian yang sangat berat dan banyak. Jika United States of Pharmacopeia menetapkan untuk membuktikan produk tu organik, produk tu perlu diuji sebanyak 3x ujian racun perosak. Tapi, Shaklee buat ujian ni 300x untuk pastikan produknya benar-benar bebas racun serangga dan racun rumpai. Shaklee sanggup tak buat produk jika tak temui bahan mentah yang benar-benar selamat.

Klik sini untuk info lanjut tentang vitamin Shaklee

2. Shaklee tak ada ladang sendiri

Tak hebat Shaklee ni tak ada ladang sendiri, tapi sebenarnya ini adalah kelebihan Shaklee. Tanpa ladang sendiri, Shaklee bebas mencari bahan mentah daripada tumbuhan terbaik di seluruh dunia. Sebab setiap tumbuhan ni lebih baik jika tumbuh di tempat asalnya. Contoh, ginseng tumbuh dengan lebih baik di China, jika dibawa ke ladang di USA, khasiat dia mungkin tak sama.

Tanpa ladang sendiri, Shaklee mempunyai kuasa penuh dalam pemilihan bahan mentah. Jika bahan mentah itu tercampur dengan bahan kimia, Shaklee boleh tolak dengan senang hati. Bayangkan kalau 1 ladang tercemar, takkan nak bakar 1 ladang?

Klik sini untuk info lanjut tentang produk Shaklee

3. Kajian landmark study

Syarikat-syarikat makanan tambahan ni sebenarnya tak perlu pun buat kajian keberkesanan produk tapi Shaklee ada buat dan hasilnya sangat mengagumkan.

Kajian yang dinamakan Landmark Study Shaklee diketuai oleh Dr Gladys Block yang merupakan seorang epidemiologist dan profesor emerita. Prof Emerita ni paling hebatlah dalam dunia pendidikan. Prof ni mengajar di Universiti Berkeley, California yang merupakan universiti awam yang top di USA.

Masa tu Dr Block nak buat kajian tentang suplimen-suplimen yang banyak di pasaran ni. Dia pun risau juga, tapi biasalah kalau universiti kerajaan nak dapat geran tu susah. Jad, beliau riki-riki lah sponsor dari syarikat suplimen yang top di US. Tak ada 1 pun yang sudi taja dia. Sampai dia nak putus asa.

Pembantu beliau cadangkan jumpa Shaklee. Shaklee memang ada saintis-saintis dan doktor yang hebat yang menghasilkan produknya. Shaklee terima tawaran tu tapi dengan syarat kajian tu masukkan vitamin Shaklee juga. Tapi, risikonya kalau vitamin Shaklee tak bagus memang Dr Block akan publish juga kajian tu sebab Dr Block ni bukan kerja untuk Shaklee.

Kajian yang mengambil masa 20 tahun tu berakhir dengan keputusan yang sangat mengejutkan.

Klik sini untuk info lanjut vitamin Shaklee

Populasi yang makan vitamin Shaklee lebih sihat berbanding orang yang tak makan apa-apa vitamin, yang itu boleh jangka lah kan? Dan lebih sihat daripada orang yang makan vitamin jenama lain. Mengejutkan? Vitamin lain tu jenama apa, saya tak tahu.

Tapi kajian ni membuktikan populasi yang makan vitamin Shaklee hidup lebih sihat dan kurang risiko penyakit berbanding yang lain dan inilah pengakuan daripada seorang doktor yang merupakan pakar epidemiologi.

Klik sini untuk info lebih lanjuthttp://www.wasap.my/60126211883/infoshaklee

Cukuplah 3 isu untuk kali ini. Tak semua vitamin tu sama dan semoga anda dapat buat pilihan terbaik untuk kesihatan anda.

Kalau nak tahu lebih lanjut lagi kenapa Shaklee ni suplimen terbaik di Malaysia, saya syorkan anda klik di supplements terbaik. Semoga anda lebih jelas kenapa perlukan suplimen dan kenapa suplimen itu mesti Shaklee.

#shakleethrive2023 #shakleetriumph2023 #projekblogmega

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *