Travel ke Tokyo

Hidupkan Impian Travel Asbab Shaklee

Shaklee ialah bisnes pertama saya. Ramai orang yang sebelum Shaklee ada buat bisnes lain dulu. Jadinya mereka boleh bandingkan Shaklee dengan bisnes- bisnes sebelum ini.

Majoriti mengatakan bisnes Shaklee ialah yang terbaik.

Untuk saya, ini sebabnya saya memilih Shaklee dan terus kekal hingga sekarang.

Produk

Pemilihan produk ialah benda yang paling penting bagi saya. Mungkin sebab saya merupakan doktor perubatan yang biasa dengan kajian atau pembuktian sebelum menerima sesuatu. 

Produk Shaklee terbukti selamat untuk jangka masa panjang. Ini bukan sahaja dibuktikan oleh saintis Shaklee tapi juga pengkaji yang tak ada kaitan dengan Shaklee pun. Maksudnya pihak ketiga juga membuktikan vitamin Shaklee selamat, berkesan dan memberi kesan positif kepada kesihatan pengamalnya.

Bisnes yang menghubungkan

Saya sangat tertarik bila Dr Shaklee menubuhkan syarikat pada tahun 1965, beliau memilih network marketing sebagai sistem bisnes.

Kenapa beliau pilih network marketing?

Sebab beliau nak produk beliau ni berkembang dari mulut ke mulut sebab tu beliau tak mahu produknya dijual di farmasi.

Bila kita beli produk di farmasi, ada tak orang terangkan kenapa kita perlukan produk tu, terangkan cara makan atau kesan lepas ambil produk? Mungkin tak ada sebab produk di farmasi ialah produk dari syarikat berbeza, jadi mungkin orang yang kerja di farmasi tu tak tahu maklumat tentang produk tersebut.

Jadi dengan cara network marketing ni, orang yang buat jualan perlu memberi servis kepada orang yang membeli – termasuk cara makan, kesan kepada badan dan jika orang yang membeli tu berminat untuk buat bisnes juga, maka orang yang buat jualan tu boleh terus bimbing.

Pilihan orang biasa-biasa untuk jadi jutawan 

CEO Shaklee sekarang iaitu Roger Barnett berasal daripada keluarga kaya-raya. Jadi beliau ada kelebihan untuk jadi jutawan juga. Menyebabkan beliau terfikir bagaimana orang biasa nak jadi jutawan?

Hinggalah beliau menemui industri yang boleh bertahan sekurang-kurangnya 50 tahun akan datang dan tak perlu modal yang besar. Beliau temui ni dalam syarikat Shaklee.

Industri kesihatan sedang berkembang dan akan terus berkembang. Jadi, orang yang menyertai industri ini sedang berada pada jalan yang betul untuk mengubah masa depan.

Jihad kita

Di dunia ni, apa yang lebih penting daripada kesihatan? Semua orang nak sihat. Bila sihat, barulah dapat bekerja dan cari rezeki.

Saya sangat berbangga bantu orang hidup lebih sihat dan produktif, terutamanya golongan muda.

Ahli kumpulan yang nak sama-sama berjaya

Malunya saya sebab selama ni saya anggap sayalah yang paling berjaya dalam hidup sehingga saya rasa tak ada apa-apa lagi yang perlu diimpikan.

Shaklee dah ubah saya untuk berani bermimpi semula dan berani berusaha untuk mencapai apa yang diimpikan.

Syukurlah ditemukan dengan kumpulan yang positif yang saling menyokong dan nak semua orang berjaya walaupun ada yang dah capai income 6 angka tapi tetap tak senang duduk jika ada yang masih belum capai tahap seperti mereka.

Terima kasih dah baca sampai habis. Saya berani jamin bisnes Shaklee ialah berbaloi untuk dikerjakan. 

Hubungi saya, saya nak bantu anda untuk berjaya dalam bisnes ni – www.wasap.my/60126211883 

#shakleethrive2023 

#blogmegashaklee 

#shakleetriumph2023

#pengedarshakleesabah 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *