Cara dapat duit raya

Tentu Ramai Nak Duit Raya Awal Kan? Jom Baca Sini

Macam tak percaya pula tak lama lagi dah nak puasa balik. Macam sekejap saja setahun dah berlalu. Antara nikmat bulan Ramadan dan Syawal ialah ramai orang dermawan yang bersedekah dan tentu sekali duit raya.

Bila tiba hari raya, amalan kunjung-mengunjung jadi amalan. Walaupun dah setahun kita selesa dengan apa yang ada kat rumah kita, contohnya perabut, langsir, tiba musim raya, nak tukar baru. Tapi, nak tukar-tukar pun biarlah berpada-pada. Sebab mungkin barang masih elok, cuma nak kena bersihkan sahaja.

Walaupun hari raya ialah untuk bergembira, tapi untuk sesetengah orang, mereka menyambutnya dalam keadaan yang cukup emosional kerana pada hari rayalah, ingatan kepada ahli keluarga atau orang tersayang yang sudah pergi dalam balik.

Seronoknya Dapat Duit Raya Sebelum Raya

Klik sini untuk dapat duit raya awal

Sedar tak sedar, hampir 10 tahun dah saya buat bisnes. Apa yang diterapkan oleh mentor bisnes saya ialah panjang tangan. Sebagaimana baginda Rasulullah memuji isterinya Zainab yang panjang tangan, kerana beliau menggunakan tangannya untuk bekerja dan bersedekah (Lihat al-Isabah fi Tamyiz al-Sahabah, 8/154).

Alhamdulillah, raya tahun ni jatuh pada hujung bulan sebab bonus Shaklee akan masuk pada pertengahan bulan, iaitu setiap 14 haribulan pada setiap bulan. Duit bonus ni ialah apa yang saya kerjakan pada bulan Mac ni.

Walaupun biasanya, musim raya ni tentu ada banyak bantuan raya, tapi bila kita dapat duit dengan hasil tangan sendiri, perasaan itu cukup berbeza. Apatah lagi bisnes Shaklee tak perlukan modal yang besar dan kita dalam bisnes untuk membantu orang menjalankan hidup lebih sihat.

Ekonomi Tak Pernah Tak Mencabar

Pernah dengar tak pakar ekonomi cakap – ekonomi tahun ni baik sangat. Tak ada kan? Semua pun cakap ekonomi mencabar. Sebab tu walaupun kita masih rasa selesa, inilah waktu terbaik untuk membina ekonomi kita. Jangan sebab awak rasa hidup awak masih ok, awak nak lepaskan peluang ini. Sebabnya, kita tak tahu sampai bila kita akan hidup selesa begini.

Bagi saya, masa kita masih selesa masih ok, waktu ini lah kita pulun buat extra income sebab kita tak tahu bila masa kita akan perlukan duit dengan banyak.

Ibu Awak Boleh Mati Kalau Lambat

Saya nak kongsi kisah ibu saya sendiri yang dah lama sakit perut, macam gastrik. Tapi, sebab ingatkan gastrik jadi beliau tak pergi klinik pun. Satu hari, kebetulan kami adik-beradik bercuti di kampung. Masa tu mak tak tertahan sakit, lalu di bawa ke hospital kerajaan. Rupanya pundi hempedu mak saya ada batu karang dan membengkak.

Tapi, doktor cakap masih ok lagi. Selepas ubat diberikan, temujanji diberikan selama 1 bulan. Bila balik rumah, mak tetap sakit dan makin sakit. Hari itu juga, mak dibawa ke hospital swasta. Lepas diperiksa, kata doktor,

“Pundi hempedu mak awak ni dah bengkak sangat. Kalau terlambat, pundi hempedu boleh pecah dan boleh bawa maut.”

Mengucap panjang kami dan mak perlu dibedah segera. Alhamdulillah, kami adik-beradik dah bersedia walaupun belanjanya puluh-puluh ribu tanpa gunakan medical card. Walaupun kita bukan nak minta-minta benda tak baik berlaku, tapi kita kena sentiasa bersedia.

Bawa Keluarga Bercuti Di Luar Negara

Klik sini untuk join ireachx5

Bila ada duit extra sebab bisnes Shaklee, ramai leaders Shaklee yang merancang bawa anak-anak bercuti di luar negara. Tentu seronok kan, setahun anak-anak sekolah, bila cuti boleh bawa mereka main salji.

Ini lah peluang untuk beli jiwa anak dan mengeratkan lagi hubungan sesama ahli keluarga.

Saya nak ambil kesempatan berkongsi seronoknya leader dalam team saya yang dapat bonus sebelum Raya. Klik sini untuk baca apa dia buat dengan bonusnya.

Jom Join Kami Bisnes

Tak sabar rasanya nak mengalukan kedatangan bisnes partner baru kerana pada tahun ni team saya iaitu team iReach melancarkan program #iReachX5 yang mana program ni akan memudahkan orang-orang yang baru join bisnes untuk terus melangkah dan terus buat income seawal bulan pertama join bisnes ni.

klik sini untuk join ireachx5

Hubungi Fyda sekarang – 012 621 1883 atau wasap – www.wasap.my/60126211883/ireachx5 dan saya akan bimbing anda untuk dapatkan duit raya awal tahun ni.

In sha Allah dan banyak lagi impian untuk dicapai.

#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023

#projekmegablog

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *