kurus sebelum raya

Kuruskan Badan Dengan Cepat Barulah Ngam Berbaju Raya

Bila tiba bulan Ramadan, semua tahu yang apa juga ibadah yang kita buat dikurniakan pahala berganda-ganda. Jadi, kita sering dapat nasihat berpuasa ikhlas semata-mata kerana Allah, tapi di sana ada juga yang ambil peluang untuk kuruskan badan semasa berpuasa.

Salah ke jika berpuasa untuk kuruskan badan?

Jeng jeng jeng…

Saya nak berkongsi cara yang mudah dan berkesan untuk turunkan berat badan. Jadi pemilihan Set Kurus Shaklee, iaitu Set New You ni ialah pilihan yang paling bijak. Saya akan kongsikan kepada awak apa istimewanya Set New You ni. Sesuai untuk orang yang nak transfom.

Niat

Apa niat awak nak kuruskan badan? Adakah nak nampak cantik, langsing, nak tunjuk kat orang pinggang yang ramping?

Luruskan lah niat kenapa nak turunkan berat.

Saya pernah berjumpa seorang pesakit, yang merayu betul-betul minta saya tolong dia turunkan berat. Bila ditanya kenapa,

“Saya takut saya mati, susah orang nak uruskan jenazah saya…”

Ya Allah… dalamnya menikam.

Orang dengan berat badan ideal lebih mudah untuk berbuat ibadah. Sebab badan lebih cergas, tak adalah bila solat atau mengaji termengah-mengah.

Bila badan dah kurus, kesihatan pun makin baik. Bukan nak kata orang kurus tak ada penyakit, tapi orang yang beratnya berlebihan lebih berisiko untuk terdedah kepada penyakit-penyakit kronik termasuklah kencing manis, tekanan darah tinggi, kolesterol tinggi dan termasuk kanser.

Nak Mula Memang Sukar

Sekarang, perhatikan keliling awak. Adakah sesuai untuk turunkan berat? Makanan apa yang ada dalam peti sejuk atau almari makanan? Adakah awak tahu apa jenis diet yang sesuai?

Yang paling senang dan paling praktikal ialah suku-suku-separuh. Suku ialah nasi, suku ialah lauk dan separuh ialah sayur dan buah-buahan.

Jadi, stok makanan awak perlu lebih banyak sayur dan buah-buahan lah.

Macammana pula cara awak masak lauk? Adakah banyak guna minyak seperti KA yang ditegur oleh doktor pakar tu? Mungkin awak boleh usha-usha resepi yang lebih sihat.

Nak bermula memang tak mudah, memang kena lawan betul-betul lah. Tapi, bila dah mula semuanya akan jadi lebih mudah.

Set New You Mudahkan Urusan Turunkan Berat Badan

Set New You Shaklee ni ada 5 item utama – iaitu Cinch Shakes, Energizing soy protein, lecithin, Herblax dan Omega Guard.

Cinch Shakes

Ianya merupakan minuman yang dibuat daripada soya yang tinggi protein dan membekalkan tenaga segera. Ia juga mengandungi serat yang tinggi iaitu 6gm setiap sajian. Dan yang paling best ialah Cinch ni merupakan makanan tanpa kolestrol dan mengandungi leucin untuk mengekalkan jisim otot, makusudnya bila dah kurus nanti tak adalah badan menggeleber.

Energizing Soy Protein

Ini pun minuman protein soya juga, tapi lebih kepada protein sahaja. Protein ni penting untuk membina sel baru yang lebih baik dan membaikpulih sel rosak.

Omega Guard

Omega Guard ialah asid lemak baik yang tak dihasilkan oleh badan kita. Omega Guard membekalkan spektrum luas tujuh asid lemak penting omega-3, DHA dan EPA.

Herb-Lax

Yang ini saya rasa memang wajib ada kat rumah semua orang. Herb-Lax boleh melegakan sembelit ringan dan untuk menyokong pergerakan usus. Syok betul lah yang ni, sekali dia keluar perghhh. Legaaa! Terus ringan badan.

Lecithin

Lecithin ni memecahkan lemak menjadi molekul-molekul kecil untuk penghadaman. Lecithin ditukar menjadi asetilkolina yang diperlukan untuk mengekalkan tubuh yang sihat juga menggalakkan penggunaan lemak sebagai tenaga.

Nak tahu lebih lanjut dan lebih santai contact saya jelah. Senang nak terangkan kalau one-by-one.

Klik sini no wasap saya ya : Tanya Fyda, Fyda happy untuk jawab

Mulakan Sekarang

Nak tunggu masa yang sesuai, memang takkan muncul. Mulakan sekarang, sebab awak yang masuk blog saya ni tentu sedang cari jalan untuk turunkan berat kan? Memang cabaran, onak duri memang ada, tapi kembali lah kepada point no.1, kenapa nak kuruskan badan, in sha Allah awak akan terus kuat dan konsisten hingga berjaya.

Sebab dah ramai yang berjaya turunkan berat dengan set ini. So, orang seterusnya ialah AWAK.

Jangan lupa singgah sini untuk dapatkan Tips Untuk Kurus dengan cepat dan selamat.

Excited pula baca cerita mereka ni.

Senyuman lagi manis lepas kurus

#shakleethrive2023 #shakleetriumph2023 #projekblogmega #bloggingnextlevel

HUBUNGI SAYA SEKARANG, SAYA GUIDE AWAK

Wasap : Fyda Noh wasap

Fb: Fyda Noh

TIKTOK: https://www.tiktok.com/@fydanoh

Coach Hormon Wanita

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG  DAFTAR AHLI SHAKLEE DI SINI

“Berminat join komuniti kami yang menjana pendapatan 3-4-5-6 angka sebulan? Berdaftarlah sebagai ahli Shaklee dan anda mampu menjana pendapatan lumaatan dan nikmati faedah lain dengan hanya RM35.

Pengedar seluruh negara dialu-alukan untuk bersama group ekslusif kami dan berjaya bersama

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *