Nak join bisnes shaklee

Motivasi Daripada Petani Untuk Peniaga Terus Berjuang

Tahukah anda pada 30-31 Mei setiap tahun ialah hari cuti umum orang yang kerja di Sabah, kerana sambutan Pesta Menuai kaum Kadazan/Dusun di Sabah? Ada dalam buku teks ka? Sepatutnya ada lah kan, tapi bila besar dah lupa. Bila saya datang kerja kat Sabah barulah tahu balik.

Sempena pesta menuai atau hari kemaatan, saya nak kongsi kata-kata motivasi berkaitan menuai.

Sebelum tu, mungkin anda nak baca dulu apa yang kawan saya tulis tentang kata-kata motivasi.

Zaman saya belajar dulu, saya rasa cukuplah kalau boleh lulus je. Tak ada pun rasa nak target A ke, dapat anugerah dekan ke. Dah lulus tu pun cukup bagus dah. Setiap kali exam, saya memang lulus dan cukup bersyukur. Dan saya rasa hidup saya cukup senang waktu tu. Semuanya lancar, seolah-olah tak ada masalah apa-apa dalam pelajaran.

Masa tu saya rasa, hidup ni mudah je sebab Tuhan memang sayang saya kot. Tak study sangat pun, tetap lulus. Wow, hebat!

Bila saya nak mula buat bisnes, saya fikir tentu senang juga sebab zaman study dulu, saya boleh lalui dengan mudah je. Apa sangatlah bisnes ni?

Yang Penting, Yakinnnn

Dengan yakinnya, saya mulakan bisnes dengan mindset yang sama.

Rupanya, sangkaan saya meleset sama sekali. Saya mengambil masa yang sangat lama untuk capai apa yang saya nak capai dalam bisnes ni. Langsung tak sama dengan anggapan saya masa belajar dulu.

Hingga ada 1 masa, saya benar-benar kecewa sebab saya rasa apa yang saya buat semua tak jadi. Buat bisnes pun macam tak ada hasil. Mungkin bisnes ni bukan untuk saya. Tapi, memikirkan masa tu dah ada customer dan ada anak bisnes dan yang paling penting, walaupun masa tu tak dapat banyak sangat daripada bisnes tapi banyak sangat membantu kewangan. Kalau nak harapkan duit gaji saja, memang agak susah la. Jadi, terpaksa lah teruskan bersabar.

Apa Yang Saya Tanam Ni?

Selepas saya buat analisa, saya yakin apa yang kita tanam itu yang akan kita semai.

Konsep buat bisnes ni tetap sama dengan konsep yang saya lalui zaman belajar dulu. Soalnya, apa yang ditanam?

Adakah anda tanam benih yang anda mahu?

Adakah anda tahu yang ada benih yang perlukan masa lebih lama untuk tumbuh?

Adakah anda benih yang anda tanam perlukan baja?

Sebenarnya ini ialah hukum sebab dan akibat. Apa sahaja yang kita buat di dunia ini, ada akibatnya. Jika kita buat yang baik, akhirnya kita tuai yang baik. Jika kita buat banyak, akhirnya kita tuai yang banyak.

Buat bisnes ni indeed macam bercucuk tanam.

Kalau kita nak buah durian, kenalah tanam pokok durian, bukan pokok rambutan. Maksudnya, dari awal kena mula dengan cara yang betul. Mulakan dengan mindset yang betul.

Klik sini kalau nak baca tentang mindset sebelum mulakan bisnes.

Bisnes ni memang perlu pengorbanan masa, tenaga dan wang. Mungkin akan ambil masa yang lama, perlukan lebih wang dan tenaga. So, itu kita perlu korbankan.

Betul-betul macam orang bertani atau berkebun.

Jadi, bersabarlah dalam membina dan mengembangkan bisnes. Bila tiba masa menuai, in sha Allah kita takkan kenang dan apa kesusahan yang kita dah lalui selama ini.

Untuk makluman anda, saya masih bekerja sepenuh masa. Seronok bila ada 2 income setiap bulan. Kalau saya yang masih bekerja pun boleh buat bisnes ni, anda pun tentu boleh juga. Percayalah.

Kalau rasa susah nak bagi komitmen, projek Ireach X5 memang nak membantu dan memudahkan urusan untuk bisnes. Umpama baja yang terbaik.

Jom saya terangkan bisnes plan dan bagaimana anda nak dapatkan income dengan Shaklee.

HUBUNGI SAYA SEKARANG, SAYA GUIDE ANDA

Wasap : Fyda Noh wasap

Fb: Fyda Noh

TIKTOK: https://www.tiktok.com/@fydanoh

Coach Hormon Wanita

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG  DAFTAR AHLI SHAKLEE DI SINI

“Berminat join komuniti kami yang menjana pendapatan 3-4-5-6 angka sebulan? Berdaftarlah sebagai ahli Shaklee dan anda mampu menjana pendapatan lumaatan dan nikmati faedah lain dengan hanya RM35.

Pengedar seluruh negara dialu-alukan untuk bersama group ekslusif kami dan berjaya bersama team iReach

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *