Testimoni masa ?

testimoni masa ? bila dengar testimoni masa rasa pelik sangat ,yela selalunya kita hanya mendengar testimoni produk kerana ramai orang akan lebih percaya sesuatu produk setelah memdengar testimoninya .Kali ini , apa kata amy tulis testimoni tentang nikmat masa .

* Dua nikmat yang sering diabaikan kebanyakan manusia kerana kelalaian : ”kesihatan dan waktu lapang. ” Rasulullah (Riwayat al-bukhari ) .kebanyakan manusia apabila waktu lapang lebih suka melakukan perkara tidak berfaedah dan sia-sia kerana tidak pernah menghargai masa untuk mencapai impian

*Bagaimana kita boleh duduk bersembang sedangkan hari sedang melakukan tugasnya ? .sufyan al-Thuari tatkala diajak bersembang . besembang ? ini masalah kalangan manusia yang suka membazir masa dengan bersembang kosong tanpa rasa bersalah kerana telah membuang masa .

*Sesiapa yang hendak bergembira dengan masa depannya jangan membazir dengan masa sekarang.(Roger Bobson) .disebabkan ini orang yang ingin berjaya berkejar-kejar dengan waktu kerana bagi mereka waktu itu emas . mereka akan berusaha dengan gigih demi mencapai impian mereka dan mengambil peluang yang ada didepan mata mereka

*Membazir masa lebih dahsyat daripada mati . Membazir masa akan memustuskan hubunganmu dengan Allah dan akhirat sedangkan mati hanya memutukan hubunganmu dengan dunia dan ahlinya .(Ibn al-Qayyim )

 Mari kita berusaha hingga kita merasai kenikmatan masa sehingga mampu mengeluarkan                    testimoni seperti mereka . jika tidak,kemungkinan besar kita akan mengeluarkan testimoni.                  MENGHARGAI MASA UNTUK MENUJU KEJAYAAN HIDUP .

jika ingin bertanya tentang produk shaklee boleh
sms/whatsapp 01126070276 
atau boleh menggunakan no ID amy 1169011 .
facebook -Amie Farhana

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *