Cara Cuci Muka Dengan Betul Dan Berkesan Guna Cleanser Paling Best

Cara Cuci Muka Dengan Betul Dan Berkesan Guna Cleanser Paling Best 

Anda pernah dengar tak skincare yang dijamin 100% selamat dan berkesan? Kalau tak pernah, mungkin di Malaysia memang tak ada.

Tapi ada 1 skincare yang baru masuk pasaran dan berani claim macam tu. Iaitu, YOUTH dari Shaklee.

 Kenapa Shaklee berani claim macam tu? Tak takut ke kena saman kalau tak betul?

 Di US, peraturan macam ni ketat tau. Kalau salah dan berani claim macam-macam memang kena saman. Tapi Shaklee berani claim macam tu sebab produk ni telah dibuat kajian klinikal dan terbukti memberi kesan 100% dan selamat tanpa bahan kimia yang biasanya ada dalam produk lain.

 Kalau nak tau lebih lanjut pasal YOUTH, boleh klik link ini –> YOUTH, Kejayaan Terbesar Industri Kecantikan. Selamat dan Berkesan Tanpa Kompromi.

 Dan kena tengok video ni tau.. Rugi tak tengok

 

Untuk entry ni saya nak berkongsi tentang benda yang paling utama dalam skincare, iaitu cleanser. Kalau orang yang tak ambil berat sangat pasal kecantikan pun, mesti guna cleanser kan? Cuci muka daripada kotoran selepas terdedah sepanjang hari adalah kemestian.

Jom kita teroka kebaikan dan keistimewaan LUMINOUS GEL OIL CLEANSER ni.

Perbezaan Cleanser Youth Shaklee 

Jika kita nak pilih pencuci muka, benda pertama yang sering kita fikir ialah kesesuaian dengan kulit. Sebab saya cakap tadi lah, orang yang tak peduli pasal skincare pun mesti cuci muka. Dah la ni satu-satunya produk untuk muka, tak sesuai untuk muka pula.

Pernah tak, lepas cuci rasa muka kulit jadi cekang, perit dan sebagainya? Itu antara tanda, pencuci muka tidak bersesuaian dengan kulit wajah. Ala… 1 kerja pula nak beli cleaser baru.

Tapi, itu takkan berlaku jika anda pilih Luminous Gel Oil Cleanser. Sebab cleanser ini dicipta khas untuk pelbagai jenis kulit. Tak kira apa jenis kulit wajah anda, tetap boleh guna kerana gabungan gel dan oil dalam 1 cleanser.

Gel Cleanser sangat bagus untuk menyerap minyak pada kulit yang berminyak dan berjerawat disebabkan oleh bakteria. Manakala Oil Cleanser adalah sesuai untuk yang miliki kulit kering dan agak sensetif untuk memberi kelembapan semula kepada kulit wajah.

Kalau kulit normal, sah-sahla sesuai sangat.

Bahan-bahan Utama Luminous Gel Oil Cleanser Youth Shaklee 


1. Muscadine Grape Extract – Kaya dengan polifenol untuk melindungi dan memperbaiki DNA sel dalam masa yang sama menghalang kerosakan kolagen dan elastin.

Anggur ni ada dalam produk Shaklee yang sangat disukai ramai iaitu Vivix. Bayangkan benda yang sangat bermanfaat untuk kesihatan tu kita tepek kat kulit muka.

2. Vital Repair+® Complex – Kaya dengan nutrien anti-oksida dan vitamin-vitamin penting ntuk menghalang radikal bebas dan menggalak tumbesaran sel sihat.

Antara vitamin yang ada dalam Vital Repair ni ialah vitamin C dan E yang diketahui umum sangat baik untuk kulit.

3. Exfoliating Green Algae Complex – Menghaluskan kulit daripada sel mati secara lembut tanpa penggunaan microbeads yang boleh merosakkan sel kulit.

Green Algae Complex membuang kotoran pada kulit wajah tanpa mencederakan sel kulit.

Keistimewaan Luminous Gel Oil Cleanser Berbanding Jenama Lain 

Kenapa anda kena guna sangat cleanser Youth ni? Lagi-lagi kalau memang anda jenis cuci muka saja. Alang-alang nak cuci muka biarlah yang terbaik teruskan?

1. Tindakan 3 dalam 1 – Boleh jadi cuci muka, boleh tanggalkan makeup yang nipis-nipis. Kalau tebal kena cari mekap removal juga lah. Fungsi ketiga ialah sebagai scrub.

2. Tidak mengandungi sabun – “soap free” adalah bagi memastikan pH tidak tinggi seperti sabun. Ini penting untuk menjaga kelembapan kulit secara semulajadi.

3. Diperkaya dengan vitamin – Kaya dengan vitamin yang dipaten dan polifenol untuk kulit yang lebih sihat dan melindung daripada kesan radikal bebas.

Bukan setakat nak cuci kulit daripada kotoran-kotoran je tapi juga nak bagi kulit tu nutrisi. Bayangkan sel-sel kulit dapat zat-zat yang baik secara langsung.

Cara Cuci Muka Dengan Betul Guna Skin Care Paling Best      

Rupanya masih ada yang tak tahu cara betul untuk mencuci muka. Main tonyoh je, atau gosok ala kadar je.

Kulit muka kita ni sangat sensitif tau. So,kalau gosok kasar-kasar sel kulit mudah tercedera. Sebab tu lah kadang-kadang kita rajin cuci muka pun keadaan kulit tetap sama. Ni cara nak cuci muka dengan betul.

Dengan menggunakan 3 jari sahaja, iaitu jari hantu, jari manis dan jari kelingking, cucilah muka mengikut arah dalam gambar yang saya kongsikan.

Jom Cuba Set Youth Shaklee! Hubungi saya untuk mendapatkannya secara eksklusif berserta konsultasi yang terbaik. Juga boleh menikmati harga lebih jimat sehingga 20% dengan menjadi ahli Shaklee. Hubungi saya untuk keterangan lanjut.

Fyda Noh 012 621 1883

1 Comment

  1. Hai nak tanya..kalau pakai cleanser ni lps tu nak pkai scrub okei x? Ke jdi trlbih scrub?

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *