Krim Untuk Elak Sunburn, Wajib Dimiliki Oleh Semua Wanita

Krim Untuk Elak Sunburn, Wajib Dimiliki Oleh Semua Wanita

Alhamdulillah.. Tahun ni kami dah mencapai KPI hidup santai kami dengan travel ke New Zealand bulan 9 baru-baru ni. Kami pergi ke South New Zealand. Walaupun masa tu penghujung musim sejuk, nak masuk musim bunga dan cuacanya sangat sejuk, tapi matahari tetap terik, kecuali kalau hari hujan.

Saya nak sangat cerita pasal trip New Zealand tu, tapi kalau anda nak baca, boleh lah usha di FB saya. Sebab saya dah tulis semua kat situ. Belum lagi sempat masukkan ke blog.

Anda boleh klik link ni untuk sampai ke FB saya –>Trip New Zealand

Actually saya nak cerita sikit, yang saya ni bukanlah jenis orang suka jaga muka. Rasanya kulit muka dah ok, walaupun sebenarnya berminyak dan kusam. Rasanya banyak benda lain yang lebih penting daripada nak jaga kecantikan wajah.

Basuh muka tu dah cukupla, nothing else. Nak pakai segala mak nenek krim siang malam tu memang tak lahh… Tak kenal pun. Kadang-kadang ada scrub muka sebabnya bintik hitam banyak sangat.

Lepas tu bila dah kerja, mula dapat kesedaran pasal sunblock. Paksa la diri pakai, tapi sangat tak suka sebab melekit. Jadi, setiap kali buat aktiviti luar memang muka akan sunburn. Masa pergi trip Eropah tahun lepas, memang la tak pakai sunblock. Suhu kat sana memang sejuk, tapi matahari tetap terik. Jadinya bila balik Malaysia, agak teruk sunburn. Dengan kulit menggelupas. Bukan je kat muka, tapi kat tangan juga.

Krim Yang Saya Bawa Ke New Zealand Untuk Elak Sunburn

So, lepas dah guna produk Shaklee, bila Shaklee nak keluarkan skin care YOUTH pada Februari 2018, buat-buat excited la kan.. Lagipun sebelum ni saya guna skin care Shaklee jugak, namanya Nutriwhite. Dan katanya Nutriwhite dah takde lepas YOUTH keluar dan masa pelancaran tu memang harga dia sangat murah, so beli la jugak.

Dalam tu ada mosturizer dengan SPF sekali. Sebab dah beli kan, guna jelah… To my surprise… I love it!!!

Tak melekit. Rasa ringan ja di kulit.

Dan kelebihan SPF Youth ni dia jenis Broad Spectrum, maksudnya dia lindungi kulit kita from both UVA & UVB. Some sunscreen cuma protect dari UVB saja tapi Youth ni, protect daripada dua-dua jenis UV. And the best thing is, Youth Moisturizer ni bukan takat protect muka dari matahari je, tapi tolong lembapkan kulit kita dan baik pulih kulit sekali. Of kos boleh bantu tona kulit bagi sekata!

Lepas guna rasa smooth je kulit. Ada orang gunakan mosturizer ni sebagai primer.

Sebelum tu apa kata tengok dulu saya punya video pasal mosturizer ni. Dirakam masa di New Zealand tau..

Kalau uolss perasan, penutup dia tu jenis twist-cap. Saya tak demo la pulak macammana nak bukak. Tapi yang penting, pusing saja penutup tu dan ada terbuka lubangnya. Jadi kurangla sikit risiko nak tumpah.

Antara kelebihan moisturiser Youth with SPF ni adalah; 

 1. Broad spectrum sunscreen yang akan lindungi kulit kita dari dua-dua jenis sinaran UV yang boleh merosakkan kulit.

2. Bertindak primer untuk orang yang bermekap. Lepas guna je kulit terus smooth, nak apply mekap memang sangat senang dan hasilnya juga mengagumkan.

3. Mengandungi SPF50. SPF50 ini memang agak tinggi. Tapi YOUTH ini diciptakan untuk wanita Asia yang mana matahari adalah lebih terik. Jadi untuk orang Asia, SPF50 adalah paling optimum.

4. Mengandungi anggur muskadin yang mengandungi antioksida yang bantu baikpulih sel kulit supaya kulit sentiasa glowing gittew..

5. Mengandungi vital repair complex yang merupakan campuran vitamin-vitamin yang akan menggalakkan pertumbuhan sel kulit sihat. Kulit yang lembab dan terlindung daripada sinaran matahari memastikan kulit sihat dan mengurangkan risiko jeragat juga.

6. Kajian dan penyelidikan dijalankan selama 8 tahun untuk memastikan mosturizer ini benar-benar berkesan dan bebas daripada bahan kimia.

So apelagi?

Kalau anda banyak buat kerja luar dan tercari-cari krim elakkan sunburn dan bebas bahan kimia yang bahaya,  boleh la cuba Youth ni.

Anda boleh hubungi saya untuk info lanjut atau untuk tempahan produk:

Fyda – 012 621 1883 (www.wasap.my/60126211883)

Ataupun jika anda ada kredit atau debit kad dan nak beli sendiri, boleh klik link ini saja..

Saya nak beli Mosturizer YOUTH yang best ni..

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *