tips cegah jeragat

4 Rahsia Kulit Cantik Dan Bebas Jeragat Untuk Wanita 40-an

Antara masalah kulit yang ditakuti oleh wanita yang berusia 40-an ialah jeragat. Tak dinafikan semua orang ingin memiliki kulit cantik dan berhak untuk kelihatan cantik. Sebab tu, macam-macam produk yang muncul di pasaran, termasuklah produk timbang kilo yang dikatakan boleh menyelesaikan masalah jeragat dengan cepat.

Tapi, jangan sebarang pilih produk ya, sebab bila guna produk yang mengandugi bahan kimia bahaya ni mula-mula memanglah kulit jadi cantik, tapi bila tinggalkan kulit akan jadi teruk dan bahan kimia ni boleh meresap ke dalam kulit dan berisiko merosakkan organ dalaman, termasuk buah pinggang dan hati.

Bagi saya, alang-alang nak gunakan produk kecantikan, pilih lah yang selamat untuk jangkamasa panjang, sebab mungkin itulah yang anda akan gunakan sampai akhir hayat. Sebab memang dah dijamin selamat, jadi tak ada benda yang perlu dirisaukan.

Klik sini untuk hilangkan jeragat dengan cara yang sihat

Langkah Penjagaan Kulit Wanita 40-an Elakkan Jeragat

Langkah 1 : Cuci wajah dengan pencuci muka yang melindungi sel kulit dan ada fungsi antipenuaan.

Wah, ada ke pencuci muka macam tu? Dah tentulah ada.

Pencuci muka Youth, gel oil cleanser, pencuci muka 3 dalam 1, tidak mengandungi sabun dan mempunyai pH seimbang. Apa yang menariknya, pembersih muka ini menggabungkan vitamin yang dipatenkan dan polifenol yang melindungi sel kulit daripada kerosakan. Selain itu, pencuci muka ini ada green algae complex yang membantu untuk exfoliate kulit dan membuang sel kulit mati.

Klik sini untuk dapatkan pencuci muka shaklee

Langkah 2 : Serum muka yang meningkatkan penghasilan sel kulit yang baik

Serum dikatakan bahan paling penting untuk mengekalkan kulit awet muda. Sebab tu serum selalunya disarankan kepada orang yang lebih berusia dan mempunyai masalah kulit.

Serum ialah produk penjagaan kulit yang ringan dan mudah meresap masuk ke dalam kulit. Serum fokus kepada rawatan dan pemulihan sel kulit.

Serum yang mengandungi vitamin A atau retinol mencepatkan proses baikpulih sel kulit dengan meningkatkan penghasilkan sel baru, menghalang penguraian kolagen dan penghasilan sel protein untuk menegangkan kulit. Retinol ialah salah satu bahan antipenuaan yang paling berkesan setakat ini.

Klik sini untuk dapatkan serum Shaklee

Saya cadangkan Youth Activating Serum mengandungi 10x ganda bahan aktif untuk memulakan langkah pemulihan sel yang kritikal. Terdiri daripada campuran vitamin, polifenol termasuklah resveratrol dan YOUTH complex yang sangat berkesan untuk membaikpulih kulit yang berjeragat.

Youth Activating Serum mempunyai retinol vitamin A berkapsul yang berfungsi untuk mempercepatkan kitaran pembaharuan sel kulit. Kulit anda mungkin menggelupas kerana membuang sel-sel kulit mati supaya sel baharu yang sihat boleh menggantikannya. Kulit anda sedang menyesuaikan diri kepada penggunaan produk dalam beberapa minggu pertama jika anda mengalami pengelupasan.

Langkah 3 : Lindungi kulit daripada UV matahari yang merosakkan

Kalau orang tanya, apa 1 benda sahaja untuk mencegah jaragat, jawapannya tentulah pelindung matahari atau sunscreen. Kalau anda belum gunakan sunscreen, eloklah anda mulakan sekarang.

Cari suncreen yang menawarkan perlindungan spektrum luas, maksudnya menapis kedua-dua UVA dan UVB dengan SPF sekurang-kurangnya 50SPF yang sesuai dengan cuaca di negara kita.

Waktu malam pula, anda perlu pakai krim malam untuk membaikpulih sel kulit semasa sedang tidur. Sangat effortless.

Klik sini untuk dapatkan sunblock Shaklee

Cadangan krim siang dan malam terbaik untuk anda:

1. Age Defense Mosturizer with SPF50 – krim ni ada 3 fungsi, iaitu krim pelembap, sunscreen dan primer mekap. Dah jimat kat situ. Dengan SPF50, sangatlah sesuai dengan cuaca di negara kita ni dan juga mengandungi bahan aktif seperti anggur muskadin dan vitamin-vitamin untuk membaikpulih sel. Maksudnya selain daripada melindungi daripada UV matahari, krim ni juga mungkin berpotensi merawat jeragat.

2. Advance Renewal Night Cream (rich) – Krim malam ini diformulasikan dengan shea butter dan minyak jojoba untuk menghidratkan kulit dengan mendalam dan melembutkan kulit. Alga Marin ditambah dengan anti oksida yang kaya dengan vitamin membantu mengecas dan membantu sel kulit semasa anda tidur, membuatkan kulit anda kelihatan lebih muda, licin, dan cerah. Mengandungi bahan utama Vital Repair+® Complex, Lotus Japonicus, Shea Butter, Jojoba.

Langkah 4 : Kecantikan dari dalam

Kalau dulu-dulu, saya sangat takut untuk makan sapa saja jenis suplimen yang dikatakan untuk kecantikan kulit, tapi kalau yang sapu-sapu oklah sebab kat kulit je. Rupanya yang kita sapu kat kulit tu boleh menyerap masuk ke dalam salur darah dan jika ada bahan bahaya berisiko untuk rosakkan organ termasuk hati dan buah pinggang.

Begitu juga dengan apa yang kita makan. Sebab tu tak semua supplements itu sama.

Sebab itu, saya pilih dan cadangkan supplements terbaik yang dijamin selamat untuk jangkamasa panjang melalui kajian saintifik, iaitu suplimen yang mengandungi polifenol : Vivix dan ResV daripada Shaklee.

Polifenol, terutamanya resveratrol semakin mendapat tempat dikalangan saintis kerana bahan ini tinggi antioksida dan tinggi antiradang.

Kajian klinikal terkini menunjukkan polifenol mungkin mempunyai potensi untuk menggalakkan penghasilan kulit sihat dan berseri dengan:

  • Melindungi kulit dari kerosakan UV.2
  • Mengurangkan penuaan pramatang dan pembentukan kedut.2
  • Menyokong pengeluaran kolagen yang sihat.2
  • Menggalakkan kulit yang lebih tegang dan kelihatan lebih muda

Rujukan:

  1. James V., Michael K.D., Laure R., Suzanne E.G.F.,Sewon K.,Gary J.. Fisher, and John J. V., Decreased Collagen Production in Chronologically Aged Skin Roles of Age-Dependent Alteration in Fibroblast Function and Defective Mechanical Stimulation, American Journal of Pathology, Vol. 168, No. 6, June 2006 Copyright © American Society for Investigative Pathology DOI: 10.2353/ajpath.2006.051302
  2. Joi A. N., and Santosh K. K., Skin photoprotection by natural polyphenols: Anti-inflammatory, anti-oxidant and DNA repair mechanisms., Arch Dermatol Res. Author manuscript; available in

Ramai Pengguna ResVivix Sangat Berpuashati

Klik sini untuk order set kulit bebas jeragat

Klik sini untuk dapatkan set jeragat lengkap

Klik sini untuk dapatkan set jeragat lengkap

Jom Amalkan Resvivix Hari Ini

Saya memang sangat rekemen kaum wanita amalkan ResVivix. Maklumlah wanita zaman sekarang ni makin sibuk, baik yang bekerja atau surirumah. Hargailah kesihatan dan kecantikan kita masa masih ada. Sebab nak kembalikan kesihatan dan kecantikan yang telah pergi lebih susah daripada nak kekalkan yang sedia ada.

HUBUNGI SAYA SEKARANG, SAYA GUIDE ANDA

Wasap : Fyda Noh wasap

Fb: Fyda Noh

TIKTOK: https://www.tiktok.com/@fydanoh

Coach Hormon Wanita

ATAU UNTUK BACA LEBIH LANJUT TENTANG  DAFTAR AHLI SHAKLEE DI SINI

“Berminat join komuniti kami yang menjana pendapatan 3-4-5-6 angka sebulan? Berdaftarlah sebagai ahli Shaklee dan anda mampu menjana pendapatan lumaatan dan nikmati faedah lain dengan hanya RM35.

Pengedar seluruh negara dialu-alukan untuk bersama group ekslusif kami dan berjaya bersama team iReach

#blogmegashaklee
#shakleetriumph2023
#shakleethrive2023

#shakleesabah #shakleeputatan #shakleeluyang #shakleedamai #shakleekinarut #resVvixchallenge #feelyoung #polyphenols #coolparents #myyouthfulpower
#shaklee #shakleemalaysia

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *